Ismerd meg a gátló parancsokat!
Tudd meg, milyen korlátozó mintákat hordoz a gyermeked!
Ha gyermekünkkel testi, lelki probléma van, szülőként sokszor azt kívánjuk, bárcsak átvehetnénk a fájdalmát, bárcsak cipelhetnénk inkább mi a rá nehezedő terheket. Természetesen nem lehet, és nem is kell mindentől megóvni a gyermekeket, a nehézségek olykor a fejlődés velejárói.
De! Ha a kezedben lenne a kulcs ahhoz, hogy biztosítsd számára a sikeres, boldog és bőségben gazdag életet, akkor mit (nem) tennél meg érte?
Szabadítsd fel gyermeked lelki terheit!
Szülőként fájdalmas szembesülni azzal a ténnyel, hogy a problémákat és elakadásokat okozó korlátozó minták nagy részét tudattalanul mi programozzuk bele gyermekeinkbe.
Ezek a gátló parancsok, amelyekből a tapasztalat szerint egy gyermek 6 éves korára már 5-8 parancsot hordoz! Ahogy te is kaptad szüleidtől, úgy adhatod tovább transzgenerációs örökségként ezeket a korlátozó programokat!
Tudd, hogy van lehetőséged „átvenni” és feloldani gyermeked terheit! Itt és most biztosíthatod, hogy egy boldog, kiegyensúlyozott és sikeres élet várományosaként lépjen be a felnőtt életbe!
Minden ember egy transzgenerációs lánc része.
A legjobb szándék mellett is szinte elkerülhetetlen, hogy ne kapjunk felmenőinktől negatív mintákat, sémákat, amik aztán észrevétlenül akadályoznak a mindennapi életben. A személyiség részévé válnak, egy életen át meghatározva a választásokat, a döntéseket. Hatással lesznek a párkapcsolatra, a konfliktuskezelésre, az egészségre. Ezért nem mindegy, gyermeked milyen „csomaggal a hátán” lép be a felnőtt életbe!
„Én ezt biztos nem úgy fogom csinálni, mint az anyám!”
Veled is megtörtént, hogy életed egy pontján elhatároztad, hogy te majd mindent másként csinálsz, mint a szüleid?
Aztán felnőttként egy rohanós reggelen szembesülsz azzal, hogy pont ugyanolyan vörös fejjel állsz a vergődő gyerek fölött az előszoba közepén, mint a te szüleid, és pont ugyanolyan feszülten ontod magadból a negatív megjegyzéseket, rosszabb esetben a megszégyenítő mondatokat. Ha tudatos vagy, ezt előbb-utóbb észreveszed, de a legtöbb esetben sajnos fel sem tűnik.
Így örökítjük akaratlanul generációról generációra a felmenőktől kapott mintákat.
Csomagajánlatok
Gyermekek gátló parancsainak feloldása - szülők részére
12 hanganyag
Segíts a gyermekednek! A sikeres, boldog és elégedett élet kulcsa a felszabadulás a gátló parancsok blokkoló hatása alól!
Ne engedd, hogy felesleges terheket cipeljen, ajándékozz neki egy boldog, kiegyensúlyozott, sikeres életet!
12-12 gátló parancs feloldása - Családi csomag
24 hanganyag
Segíts magadon, segíts a családodon! Rendszerszintű változások indulhatnak, ha az egész családot feloldod a gátló parancsok alól! Ennél nagyobb kedvezmény már nem lesz, viszont most rengeteget spórolhatsz!
Válogasd össze
Tetszés szerinti hanganyag
Gyermekedet melyik parancs gátolja? Válogasd össze a saját csomagodat! Vásárolj egyszerre több gátló parancs feloldást segítő hanganyagot, így minden egyes kosárba tett tétel után plusz 2% kedvezményt kapsz!
Találd meg, gyermeked életében mi gátolja, hogy sikeres, boldog és bőségben gazdag életet élhessen!
Öröklött minták, visszatérő élethelyzetek – a gátló parancsok, amelyek tudat alatt irányítanak.
A gátló parancsok megértése szorosan kapcsolódik a ’Sorskönyv’ (életterv, életforgatókönyv) fogalmához. Dr. Eric Berne kanadai pszichiáter – a tranzakcióanalízis (TA) megalkotója – szerint a sorskönyv a szülőktől, ősöktől tudattalanul átvett/megkapott programok, sémák összessége.
A gyermek a hozzá legközelebb álló személyektől (szülők, nevelők) tiltások, büntetések, megszégyenítő megjegyzések – vagy elismerések, dicséretek formájában verbális és nonverbális információkat kap. Ezek tudat alatt, mélyen elraktározódnak és észrevétlenül formálják a világról, a létezésről, a boldogulásról alkotott elképzelésüket.
A gyermek gátló parancsot kaphat:
- Tudattalanul a szülőn keresztül, mert ő is hordozza.
- A szülők nem tudatos viselkedése által, akik felmenőiktől szintén ezt a mintát látták. Ezért a szülő tudattalanul ugyanúgy viselkedik gyermekével, hasonló szavakkal, gesztusokkal kommunikál.
- A gyermek is adhatja magának egy érzékeny időpontjában, amikor a szülei nem, vagy nem jól reagálnak szükségleteire. Ennek következménye, hogy egyfajta ’túlélési mechanizmusként’ legátolja önmagát, és a továbbiakban bizonyos dolgokat nem úgy, vagy éppen ellenkező módon csinál tovább, mint ahogy igénye lenne rá. Így éri el, hogy többet ne sérüljön.
Ismerd meg a 12 gátló parancsot és tudd meg, gyermekedet melyik korlátozza!
Itt egy rövid leírást találsz, de minden parancshoz készült egy részletes ismertető, ami alapján meg tudod határozni, hogy gyermeked mely parancsok által érintett!
Ne létezz!
A legveszélyesebb gátló parancs, mert az élethez való kapcsolódást gátolja, mégis az egyik leggyakrabban hordozott program! Azt a kimondott vagy kimondatlan üzenetet közvetíti a kisgyermeknek (magzatnak), hogy létezése nem (volt) kívánatos, vagy jobb lett volna, ha meg sem születik. Érezheti úgy is, hogy jelenléte teher a családnak, – ő rossz, csak a baj, a gond van vele. Ha a szülők a gyermek miatt veszekednek, úgy érezheti, ez miatta történik, ő nem elég jó szülei számára.
Ne légy önmagad!
Életre szóló belső válságokat okoz, ha a gyermek nem élheti meg önmagát önazonosan! Például, ha a szülők folyamatosan kritizálják, vagy azt várják, hogy más személyiséget vegyen fel, a gyermek úgy érezheti, hogy nem fogadják el önmagáért, nem szerethető. Később elfojtja saját érzéseit és vágyait, hogy megfeleljen mások elvárásainak, ami által állandó belső feszültséget és boldogtalanságot él meg. Ez az üzenet identitás válságot okozhat, és komolyan akadályozhatja a gyermek önmegvalósítását. Felnőttként nem fogja megtalálni a helyét az életben, olykor a párkapcsolatokban sem.
Ne légy gyerek!
A szabad gyermeki rész megélése lesz a kulcsa a szabad felnőtt életnek! A szülő ezzel a paranccsal azt közvetíti a gyermek számára, hogy nem fejezheti ki magát gyermeki módon, és a korának megfelelő érzelmi, viselkedési vagy fejlődési sajátosságait el kell nyomnia. Arra kényszerülhet, hogy idő előtt „felnőjön”, és olyan felelősséget vállaljon, amely nem felel meg életkorának. A gyermek így elveszíti a játék, a spontán öröm és a gyermeki érzelmek szabad megélésének lehetőségét. Felnőttként képtelen lesz a felszabadultságot megélni.
Ne nőj fel!
A felnőtté válást, az egészséges leválást, az önálló élet beindítását gátló parancs! A szülő szándékosan vagy tudattalanul olyan helyzetet teremt, hogy sokáig maradjon „kicsi” a gyermeke. Ezzel azt közvetíti a gyermek számára, hogy ne nőjön fel, ne vállaljon felelősséget és ne lépjen át a gyermeki létből a felnőtt élet szakaszába. Arra ösztönzi, hogy maradjon érzelmileg, viselkedésében vagy gondolkodásában „gyermeki”, és ne próbálja meg elérni a felnőtt lét autonómiáját.
Ne csináld!
Vizsga vagy teljesítményhelyzet előtti extrém szorongás, és akár a pánik tünetei lehetnek a legsúlyosabb jelei annak, hogy a gyermek hordozza ezt a gátló parancsot! Ha jó képességei ellenére óriási stresszben van egy dolgozatírás vagy feleltetés előtt, legszívesebben be sem menne az iskolába, foglalkozni kell ezzel a paranccsal. Előfordulhat, hogy szomatikus vagy pánik tüneteket produkál, lebetegszik. Halogat ahelyett, hogy a számonkérésre kerülő anyagot feldolgozná, megtanulná, majd kisebb izgulás mellett, de szorongás mentesen indulna dolgozatot írni vagy felelni.
Ne! Ne tégy semmit!
A lustaság, az érdektelenség és a motiválatlanság nem egy veleszületett jellemző, hanem egy tünet! Míg a ’ne csináld’ parancs a dolgok lezárását blokkolja, a ’ne tégy semmit’ már az elkezdését is. Ha a gyermek gyakran kap tiltó parancsokat arra nézve, mit ne csináljon, könnyen kialakul ez a program. Hajlamos lehet arra, hogy minden helyzetben tétlen maradjon, mert úgy érzi, a cselekvés kockázatos vagy értelmetlen. Nem próbál ki új dolgokat, nem vállal kockázatot, így nem fejlődik.
Ne légy fontos!
Az alacsony önértékelés, az önbizalomhiány, az alárendelődő viselkedés és az indokolatlan megalkuvás egyértelmű jelei ennek a gátló parancsnak! A gyermek úgy érezheti, nem elég jó úgy, ahogy van. Ha gyermekkorban valaki nem kap annyi törődést, odafordulást gondoskodást, szeretetet, mint amennyire szüksége lenne, akkor kialakul benne ez a program.
Ne tartozz sehová!
Kiközösítés, beilleszkedési nehézségek, a kívülállóság érzése a legjellemzőbb tünetek. A gyermek gátolva van abban, hogy kapcsolódjon másokhoz. Tudattalan félelem alakul ki benne az elutasítástól, ami elszigetelődéshez, alacsony önértékeléshez és tartós szorongáshoz vezet, vagy ítélkezővé, távolságtartóvá válik. Nehezen bízik meg másokban, kerüli a társaságot, inkább egyedül játszik vagy tölti az idejét. Erős szorongást élhet át, ha kapcsolódást kell kezdeményeznie, ezért értékes lehetőségeket hagyhat ki élete során. Felnőtt korban párkapcsolati problémát okozhat: nem tartozom sehová – a páromhoz sem.
Ne légy közel!
Visszahúzódó, magába forduló, kapcsolódási nehézségekkel küzdő gyermekek nagy eséllyel hordozzák ezt a parancsot! Az érzelmeit megélni nem képes, távolságtartó szülő adja tovább ezt a programot a gyermekének azzal, hogy mind lelkileg, mind fizikailag távol tartja magától. A szülői távolságtartások sérülései miatt a gyermek tudattalanul működteti a ’Ne légy közel!’ parancsot, hogy ne kelljen újra átélnie az elutasítás fájdalmát. Kialakul a félelem az érzelmi közelségtől, kerüli a megnyílást, a szereplést. Felnőtt korban párkapcsolati nehézségek oka lehet.
Ne gondolkozz!
Bizonytalan, sokszor döntésképtelen viselkedés jellemzi. Ez a gátló parancs arra ösztönöz, hogy a gyermek ne bízzon a saját ítélőképességében. Iskolás korban már feltűnő lehet, hogy legtöbbször kerüli a bonyolult helyzetek átgondolását, inkább passzív marad. Sokszor mások véleményéhez igazodik anélkül, hogy megkérdőjelezné annak helyességét. Nehezen alkalmazkodik új helyzetekhez, mert nem bízik abban, hogy képes lenne átlátni és megérteni azokat. Később kerüli a felelősségvállalást, gyakran zavarodott a viselkedése. Felnőtt korban akadályozza az előre jutást.
Ne érezz!
Az érzelmek letiltása az egyik legkárosabb, hosszú távon a legsúlyosabb problémákat kiváltó parancs! Mivel a gyermek nem tanulja meg, vagy úgy érzi, nem engedheti meg magának kifejezni érzéseit, a hárítás blokkolja az energiáit, ami pszichés betegségekhez, szorongáshoz, depresszióhoz vagy más mentális, vagy testi (szomatikus) problémákhoz vezethet. Előfordulhat, hogy az elfojtást úgy kompenzálja, hogy erősnek, szinte megközelíthetetlennek mutatja magát. Felnőttként nehezen empatizál másokkal, ami blokkolhatja az érzelmi intelligencia fejlődését, amely később párkapcsolati problémákhoz vezethet.
Ne légy egészséges! (Ne légy normális!)
Függőségek, mentális zavarok, magatartás problémák, alvászavar a legszembetűnőbb jellemzői ennek a gátló parancsnak! Túlgondoskodás vagy elhanyagolás mellett egyaránt kialakulhat. Ha a gyermek elhanyagoltnak érzi magát, ez tudattalan szinten arra ösztönzi, hogy kialakítson vagy fenntartson egy betegséget, gyengeséget vagy bármilyen egészségügyi és mentális vagy magatartás problémát: „ha beteg vagyok, ha problémás vagyok, akkor figyelmet kapok”. Önszabotáló viselkedésekkel is ronthatja állapotát. Gyakoriak lehetnek a pszichoszomatikus tünetek.
A gyermekben működő gátló parancsok a szülőn keresztül felülírhatók!
A gyermek fizikailag nem vesz részt a feloldás folyamatában, kizárólag a szülő „dolgozik” egy aktív meditációs folyamat által a szándékával és az akaratával, amit a gyermek érdekében érvényesít.
Miért nem vesz részt a gyermek?
- Mert nem cél, hogy a gyermek esetleg újra traumatizálódjon az által, hogy felszínre hozunk egy korábban átélt negatív élményt.
- Mert (életkortól függően) nem biztos, hogy a gyermek értené és követni tudná az aktív meditációs folyamatot.
- Mert nincs rá szükség! A szülő szándéka és akarata energetikailag leképeződik a gyermek rendszerében.
Te vagy a kulcs: aktív meditációval újraírhatod gyermeked tudat alatt rögzült mintáit!
Szülő és gyermeke rengeteg láthatatlan energiaszálon kapcsolódik egymáshoz. Egy egyszerű példa: az édesanya már az előtt felébred éjszaka, hogy a gyermek jelezné, hogy szüksége van rá. Ez egy belső megérzés, intuíció, amelyet ez a láthatatlan összeköttetés működtet. Egyfajta szavak nélküli, tudatalatti kommunikáció, ami visszafelé is működik.
Tehát bizonyított tény, hogy a szülő is képes üzeneteket közvetíteni a gyermek számára, amelyek sokkal mélyebben hatnak, mert nem a tudat általi érzékelésre, hanem a gyermek tudatalattijára hatnak. Pont erre van szükség, mivel a gátló programok a tudatalattiban működnek.
Ezért lehetetlen tudatos eszközökkel (pl. beszéd) feloldani a gátló programokat, így nincs szükség a gyermek fizikai és tudatos jelenlétére.
A hanganyagok segítségével a gátló parancsokat feloldhatod és egy új, győztes sorskönyvvel ajándékozhatod meg gyermeked!
Mit tapasztalhatsz, ha Várnai Myrtill Adrienne szakpszichológus módszerével dolgozol?
Az élmény részben hasonló egy meditációhoz, mert a környezet kizárul, befelé irányul a figyelem. Ez egy aktív, éber állapotban történő folyamatos belső munka, ahol kiemelt szerepet kap a szándék és az akarat.
A gátló parancsok különböznek, ezért mindegyikhez saját aktív meditációs hanganyag készült. Egy sikeres, boldog, bőségben gazdag élettel ajándékozod meg gyermeked, ha az összes őt érintő parancsot feloldod!
Fontos, hogy értsd, nem csoda történik, hanem a te befektetett munkád és energiád miatt fogsz változásokat tapasztalni!
Várnai Myrtill Adrienne - Szakpszichológus
5 fontos érv, hogy miért egy tapasztalt szakpszichológus által ajánlott, otthon is alkalmazható módszert válassz!
- Nem kell gyermekedet drága terápiákra hordanod, a „munkát” te végzed
- A terápiás ülések árának töredékéért hozzáférhetsz a hanganyagokhoz
- Várnai Myrtill Adrienne szakpszichológus munkássága során több száz szülő igazolja, hogy a hanganyagok segítettek gyermekeik elakadásainak feloldásában
- Egyszerű és gyors vásárlási folyamat – már ma is hallgathatod!
- A saját otthonodban, a saját tempódban haladhatsz
+1 vásárló tapasztalata
Új életetek első napja ma indul!
Vásárold meg a gyermekednek szóló hanganyagokat egy terápiás ülés árának töredékéért, és használd akár minden nap!
A hanganyagok Várnai Myrtill Adrienne szakpszichológus szellemi tulajdonát képezik.
Myrtill a tranzakcióanalízist magyarországi megjelenése óta ismeri és alkalmazza, az elsők között kezdett dolgozni a módszerrel. Több, mint 30 éve egyéni konzultációk és csoportos tréningek keretében segíti az elakadásban lévő, megoldást kereső felnőtteket és gyermekeket. Sok családnak segített megoldást találni a gyermekeket érintő problémákra, pl.: függőségek, tanulási nehézségek, kötődési problémák, étkezési zavarok.
Várnai Myrtill Adrienne - Szakpszichológus